Wykorzystując klocki Corbo dzieci z klasy 2b ożywiły piękne kolorowe kwiaty. Szkoda, że nie pachną:)

Już wiosna! 🌸🍀🌷🌿

Nowa pora roku zachęciła i nastroiła nas, czyli uczniów klasy 3a do ponownego sięgnięcia po bum, bum rurki. Tym razem zmierzyliśmy się z muzyką i słowami piosenki “Trzy kurki” 🐔🐔🐔. Poznaliśmy nuty 🎶 wyklaskiwaliśmy rytm, a potem już tylko graliśmy i graliśmy 🎵🎶🎵.

Efekty naszej pracy, muzykowania można zobaczyć na naszym filmiku, zamieszczonym na szkolnym Facebooku.

 
 

Ślimaczek QOBO 🌿🐌🌸🍀

I my 3a uczymy się kreatywnie języka angielskiego. Tym razem sięgnęliśmy po ślimaczka QOBO. Układaliśmy ze specjalnych puzzli 🧩 drogę, którą podążał nasz zabawkowy towarzysz nauki języka obcego. Przemawiał do nas po angielsku, zadawał pytania i wydawał polecenia, na które musieliśmy odpowiadać i odpowiednio reagować ruchem. Świetnie się bawiliśmy, a zarazem uczyliśmy! 🐌🌷🐌🌿

“A to Polska właśnie” to zawołanie towarzyszyło klasie 3a przez ostatnie kilka dni w nauce.

Uczniowie dokładnie poznawali swój kraj – Polskę. Zaznajomili się z jej podziałem  na województwa oraz regiony. Przyglądali się każdemu z nich z osobna, zdobywali wiadomości  na temat znajdujących się na ich terenie ciekawych miejsc, budowli, osiągnięć kultury ludowej, wysłuchali legend, wyjaśniali dotąd nieznane pojęcia geograficzne. Nieodzownym elementem każdego dnia była praca z mapą Polski,  na której wyszukiwali  i wskazywali miasta, rzeki, jeziora, góry, itd. Bardzo przyjemnie było nam pracować z nowiutkimi mapami, zakupionymi dzięki projektowi „Laboratoria przyszłości”. 

Klocki Korbo w świetlicy

Dziś budowaliśmy statki z klocków Korbo 

#ilaboratoriaprzyszlosci

#LaboratoriaPrzyszlosci

Hu, hu, ha, nasza zima zła! ⛄❄️⛄🎵

Kolejny dzień i nowe „zimowe zadanie”. No cóż, tym razem w 3a muzykowanie na rurkach – bum, bum🎵🎵. Otrzymaliśmy je w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości.  Najpierw poznaliśmy te dziwnie buczące rurki oraz wydawane przez nie dzwięki, a potem do dzieła, nauka słów piosenki i próba odegrania jej rytmu na rurkach 🎵. Oczywiście musieliśmy zobaczyć też zapis nutowy tej piosenki 🎼 🎶. Super zabawa!

uczniowie z klasy 1B rozwijają swoje zainteresowania

W ramach realizacji programu Laboratoria Przyszłości, uczniowie z klasy 1B rozwijają swoje zainteresowania, prezentują  swoje pomysły, wykazując się ogromną kreatywnością, tworzą  z klocków  Korbo różnorodne budowle, postacie oraz pojazdy przyszłości. Wspólnie z robotem – ślimakiem zdobywają nowe umiejętności.

Ahoj morska przygodo!🚢⛴️🛥️🚤⛵

 

Ostatnio klasa 3a wyruszyła w rejs po wiedzę, związaną z tematyką marynistyczną. Podróże kształcą, tak więc uczniowie rozpoczęli swoją przygodę od poznania różnych rodzajów ”pojazdów” wodnego transportu i rekreacji. Zaznajomili się również z prawem Archimedesa, dzięki któremu dowiedzieli się, jak to się dzieje, że tak duże jednostki pływające, jak statki nie toną, a unoszą się na wodzie pomimo swojego wielkiego ciężaru.⚓ Posiedli też wiedzę, jak zachować się, gdy statek tonie i trzeba się szybko z niego ewakuować. Wysłuchali szant, 🎶a także zapoznali się z tekstem i melodią piosenki,🎶 która towarzyszyła im w tym dniu, podczas „morskiej” zabawy. Sporo zdrowej rywalizacji przyniosła im stara gra na kartce papieru w statki ⛴️🚢, uczniowie poznali jej reguły i wzięli udział w prawdziwej morskiej bitwie. Rywalizacja była duża. No cóż, wielu w tej rozgrywce wygrało i wielu przegrało, liczyła się w tym momencie dobra strategia, umiejętność określania współrzędnych i zaznaczania strzałów. Okazało się, że ta wiekowa, międzypokoleniowa gra, nadal cieszy i uczy. Co wart marynarz, czy pirat bez okrętu, statku, czy żaglowca? I tu padł pomysł na wykorzystanie różnych materiałów wyrazu artystycznego, ale także tych z recyklingu i wykonanie według własnego pomysłu różnych modeli statków. Kreatywności w tym przypadku nie było końca, prace wyszły świetne! Pomimo tylu działań, ciągle towarzyszył wszystkim niedosyt. Uczniowie sięgnęli zatem jeszcze po ⚙️Klocki Korbo Edu⚙️ i zaprogramowali, stateczki i żaglówki. Okazało się, że nie było to trudne zadanie, wyszły one doskonale, a na dodatek, wszystkie elementy tego obrazka ruszały się. ⚙️⚙️No cóż, ta świetna zabawa klockami i przyjacielska współpraca, zachęciła wszystkich uczniów do wykonania jeszcze kilku takich ruchomych obrazków, tym razem rybek.🐟🐬🐠🐡 To była super nauka, a zarazem rewelacyjna zabawa! 

Nauka języka angielskiego ze ślimaczkiem QOBO

Nauka języka angielskiego w klasie 2a była bardzo kreatywna i ciekawa.
Każdy z nas chętnie brał w niej udział ze ślimaczkiem QOBO, który mówił do nas po angielsku przemierzając drogę z ułożoną przez nas ze specjalnych puzzli. Za każdym razem droga była, a my z zaciekawieniem układaliśmy następną. Te zajęcia były super!

Niech żyje nam górniczy stan!

Niech żyje nam górniczy stan! Uczniowie klasy 3a w ubiegłym tygodniu, w piątek na lekcjach, zapoznali się z trudnym i ciężkim  zawodem – pracą górnika. Oglądali filmy edukacyjne związane ze sposobem wykonywania pracy przez ludzi tego zawodu dawniej i dziś, poznawali miejsce pracy górnika oraz wykorzystywane tam narzędzia i maszyny. Czytali legendy. W ramach omawiania tego tematu, zostały także wykorzystane  Klocki Korbo Edu Technik, które otrzymała szkoła  do realizacji programu Laboratoria Przyszłości. Ten zestaw świetnie wkomponował się nam do realizacji górniczych zagadnień. Uczniowie, tym razem postawili się w roli konstruktora i projektowali maszyny górnicze oraz budowlane, a następnie wznosili zaawansowane ruchome konstrukcje, dzięki właściwemu łączeniu różnych elementów tego zestawu (kół zębatych, cięgien, śmigieł). W trakcie pracy, niektórzy uczniowie  korzystali z gotowych instrukcji, inni postawili na własną kreatywność i tworzyli  niepowtarzalne mechanizmy. Całej tej pracy towarzyszył świetny humor i radość z działania, tworzenia czegoś nowego, ciekawego.  Była to dla wszystkich świetna zabawa, a jednocześnie  czas nauki podstawowych zasad mechaniki i pozytywnych relacji społecznych.

Kodowanie z klockami Korbo

Uczniowie z klasy 2a dzisiaj kodowali z klockami Korbo. To była świetna nauka przez zabawę pozwalająca łatwiej kształtować i utrwalać dobre nawyki ucznia.